اوضاع عجیب پیش فصل در اردوگاه پرسپولیس
اوضاع عجیب پیش فصل در اردوگاه پرسپولیس
اینقدر حواشی به متن در فوتبال ایران می‌چربد و نقل و انتقالات جذاب‌تر جلوه داده می‌شود که اکنون کسی سوال جدی در اینباره ندارد که “چرا پرسپوليس استارت نمی‌زند؟”

یحیی تمام موفقیت کسب شده در فصل گذشته را معطوف به عملکرد و ساق‌ بازیکنانش می‌داند. تیم او با عملکردی شاید غیر قابل تمام روزهای سال ۱۴۰۲ را با پیروزی به کار پایان داد و هیچ تیمی نتوانست مانع آنها برای دستیابی به اهداف بزرگ‌شان شود.

شاید این عملکرد کافی باشد تا به قولی بگویند دست و پای این بازیکنان و کادر فنی را باید طلا گرفت اما اکنون شرایط به شکلی دیگر پیش‌ می‌رود.

قهرمانی در هر لیگی و در هر سطحی (حتی لیگ محلات و جشنواره‌ای در فوتبال ایران) با یک جایزه مشخص همراه است اما کسب دو جام لیگ برتر و حذفی بار مالی سنگینی روی دوش مدیران تیم قرار داده تا اکنون آنها حتی به اجبار و شاید ناخواسته روبروی بازیکنانی قرار گیرند که برای این موفقیت از هیچ تلاشی کوتاه نیامدند.

طبق بررسی انجام شده دو قهرمانی پرسپولیس طبق آپشن‌ها حدود ۱۰۷ میلیارد هزینه روی دست مدیران باشگاه گذاشته است. در چنین شرایطی کاملا طبیعی است که بازیکنان نیز به دنبال این باشند تا جوایز (آپشن‌) و باقی مانده قرارداد خود را مطالبه داشته باشند.

از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی نیز بعد از یک فصل پرماجرا و بازگشتی دوباره برای یک ماجراجویی جدید که اکنون لیگ قهرمانان آسیا نیز به آن اضافه شده، خواسته خود را معطوف به ادامه همکاری با ستاره‌های مدنظرش، جذب نفرات جدید طبق لیست خودش نه لیستی که برای تحت فشار گذاشتن در فضای مجازی منتشر شده، در اختیار داشتن کمپ تمرینی مناسب برای آماده‌سازی، تسویه حساب بازیکنان برای در اختیار داشتن کامل آنها از حیث روانی و ذهنی و در نهایت اردوی پیش فصل قرار داده است.

اتفاقی که در کمال تعجب هیچ کدام از آنها با عبور از سومین پیک زمانی مشخص شده برای استارت تمرینات به سرانجام نرسیده و هیچ تلاش خاصی نیز برای آن دیده نمی‌شود.

عادت بد برای دریافت رضایتنامه از سوی بازیکن همچنان ادامه پیدا می‌کند تا روند مذاکره برای جذب بازیکن جدید دنبال شود و این در حالیست که یحیی گل‌محمدی تمام تلاش خود را داشته تا بازیکنانی برای عقد قرارداد به مدیران معرفی کند که مشکل رضایتنامه نداشته باشند و شاید تنها سخت‌ترین مورد سعید عزت‌اللهی باشد.

بازیکنان مدنظر برای تمدید قرارداد نیز از رفتار و نوع گویش بد مدیران در مسیر مذاکره برای اجرایی شدن ادامه همکاری می‌گویند که این مسئله نیز عاملی شده تا روند شکل‌گیری تیم کندتر از دیگر رقبا پیش برود.

1892765

باشگاه هنوز از تامین بودجه برای پرداختی پیش فصل و تسویه حساب فصل گذشته (باقی مانده قرارداد، پاداش و آپشن‌ها) نیز ناکام مانده و خزانه‌اش خالی‌تر‌ از گذشته به نظر می‌رسد تا سومین پیک زمانی برای استارت تمرینات نیز با بی‌توجهی خاصی دنبال شود. تمرین ابتدا قرار بود از روز پنجم تیر ماه استارت بخورد و بعد از آن به هفتم تیر ماه تغییر یافت و امروز هم که نهم تیر ماه است، هیچ بحثی در این خصوص در مسیر امیدواری هواداران برای استارت وجود ندارد. این در حالیست که حتی رقبایی که سرمربیان جدیدشان را معرفی کرده‌اند، تمرینات خود را به صورت حداقلی و نیم بند آغاز کرده‌اند.

موضوع دیگر مربوط به اعضای فنی است؛ باشگاه خیلی زود اقدام به تمدید قرارداد با نفرات خارجی کادر فنی کرد اما بار دیگر با اعضای داخلی به مشکل برخورده است. محمد عسگری و مهرداد خانبان به عنوان نفرات شاخص کادر ایرانی یحیی گل‌محمدی در مذاکرات ابتدایی با ارقامی مواجه شدند که خیلی زود پا پس کشیدند. این در حالیست که وضعیت قراردادی کریم باقری نیز نامشخص است و عضو چند سال اخیر نیمکت سرخ‌ها هنوز حتی برای مذاکره نیز فراخوانده نشده است.

با این شرایط حتی اگر قرار به برپایی اردوی خارجی که زمان آن ۲۰ تیرماه عنوان شده است باشد نیز پرسپولیس وضعیت بلاتکلیفی را دنبال می‌کند و بدبینانه بخواهیم نگاه کنیم حتی وضعیت این ماجرا هم نامشخص و احتمالا همانند فصول اخیر که باعث یکی از اختلافات و حاشیه‌های بین بخش مدیریت و فنی شده بود، بار دیگر در حال تکرار شدن است.

یحیی گل‌محمدی با وجود تمامی اتفاقات شکل گرفته، اکنون سیاست سکوت را در اوج ناامیدی در پیش گرفته است. او که مسیر خود را از میانه‌های فصل گذشته از عصیانگری به سمت سکوت و برخورد ملایم با ماجراها پیش برده بود و به موفقیت پایانی رسیده بود، اینبار در مقابل اتفاقاتی که مدیریت تیمش در آن سهیم است، چه شرایطی خواهد داشت؟