سردار پرچمدار لورکوزن
سردار پرچمدار لورکوزن
سرمربی اسپانیایی بایرلورکوزن با وجود انتقادات زیادی که در ابتدای کار همراهش بود، توانست تیمش را به نیمه نهایی لیگ اروپا برساند.

ژابی آلونسو، سرمربی باشگاه بایرلورکوزن توضیح می دهد چگونه توانست اوضاع را در این تیم تغییر داده و تیمش را به یک مدعی در لیگ اروپا تبدیل کند.

سرمربی اسپانیایی توانست با پیروزی ۴-۱ مقابل یونیون سن‌ژیلوا، بایرلورکوزن را به نیمه نهایی لیگ اروپا برساند. او پس از این دیدار گفت:”ماجراجویی ما همچنان در پیش است و می خواهیم چیزهای بیشتری کسب کنیم.”

آن ها در نیمه نهایی لیگ اروپا باید به مصاف آ.اس رم بروند. این یک تجدید دیدار برای آلونسو است چرا که او مقابل ژوزه مورینیو، سرمربی سابق خود در رئال مادرید قرار خواهد گرفت. سرمربی پرتغالی نیز با گذشتن از سد فاینورد توانست به این مرحله برسد.

1855166

تیم آلونسو توانایی رسیدن به فینال لیگ اروپا را دارد. شروع او در باشگاه آلمانی خوب نبود اما در ابتدا خط دفاع را سازماندهی کرد و سپس تاکتیک هایش را آرام آرام به تیم اضافه کرد. مقابل یونیون سن‌ژیلوا، آن ها کار را از دفاع قدرتمند خود شروع کرده و ضد حملات سختی به حریف زدند.

ژابی آلونسو در خصوص اینکه چگونه شرایط را در بایرلورکوزن تغییر داد گفت:”مهم ترین لحظات در بازی مقابل فرانکفورت و ماینتس رخ داد.” تیم او پس در روزهای ابتدای حضور مرد اسپانیایی با نتیجه ۵-۱ از آینتراخت فرانکفورت شکست خورد و در منطقه سقوط قرار گرفت. پس از چند نتیجه نسبتا خوب، آن ها با شکست خانگی ۳-۲ مقابل ماینتس مجددا در شرایط بحرانی قرار گرفتند. آلونسو در آن زمان گفت:”چیزی که در بازی تیم بود را اصلا دوست نداشتم. بسیار آشفته ظاهر شدیم. عملکردمان واقعا بد بود.”

چهار روز پس از شکست مقابل ماینتس، آن ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در ضربات پنالتی موناکو را با نتیجه ۸-۵ مغلوب کردند. آلونسو پس از این مسابقه گفت:” بازی های ما مقابل موناکو و فرایبورگ بسیار اهمیت داشتند و ثبات تیم را نشان دادند. نحوه بازی برایم خیلی مهم بود حتی با این وجود که مقابل فرایبورگ پیروز نشدیم.

آخرین شکست بایرلورکوزن به ۱۹ فوریه برمی گردد. آن ها ۱۲ بازی متوالی بدون شکست (۹ برد و ۳ تساوی) را در کارنامه خود ثبت کرده اند