بهترین بازیکنان نیم‌فصل دوم
بهترین بازیکنان نیم‌فصل دوم
چند بازیکن اسبق استقلال در نیم‌فصل دوم با لباس دیگر تیم‌های لیگ برتری نمایش بسیار خوبی داشته‌اند.

نیمی از نیم‌فصل دوم رقابت‌های  لیگ برتر فوتبال ایران سپری شد و به هفته‌های سرنوشت‌ساز و حساسی رسیده‌ایم. هفته‌هایی که در آن نقش ستاره‌ها بیش از پیش است و آن‌ها هستند که تفاوت‌ها را رقم می‌زنند. در این گزارش به بازیکنانی می‌پردازیم که جزو بهترین‌های نیمه دوم لیگ بیست‌وسوم تا به اینجا بوده‌اند.

گوستاوو بلانکو و ابوالفضل جلالی

صدرنشین کنونی لیگ در نیم‌فصل دوم امتیازات مهمی را جمع‌آوری کرده است. آن‌ها در ترکیب خود ۲ بازیکن فوق‌العاده آماده دارند که روی اکثر گل‌های آبی‌پوشان تاثیرگذار بوده‌اند. گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی و باتجربه استقلال که در نیم‌فصل اول تنها یک گل به‌ثمر رسانده بود، در ۸ بازی به انجام رسیده در نیم‌فصل دوم، ۴ گل وارد دروازه حریفان کرده که ۲ گل، ۳ امتیازی بود و بریس برابر مس رفسنجان هم اجازه نداد تا دومین باخت برای تیم تحت هدایت جواد نکونام در لیگ برتر به‌ثبت برسد.

گوستاوو با این گل‌ها به تنهایی در صدر جدول گل‌زنان استقلال در این فصل قرار گرفت. دیگر بازیکن آماده این روزهای تیم آبی‌پوش تهرانی کسی نیست جز ابوالفضل جلالی. وینگ‌بک ۲۵ ساله و آملی‌ای که در ۴ دیدار مختلف ۴ پاس گل برای جلال‌الدین ماشاریپوف، آرمین سهرابیان و گوستاوو بلانکو (۲بار) ارسال کرد و خودش را به رده دوم برترین پاس گل‌دهندگان لیگ ۲۳ رساند.

اوستون اورونوف و مهدی ترابی

بازهم همانند فصل گذشته، مهدی ترابی در نیم‌فصل دوم به اوج آمادگی رسید و پرسپولیس را در مسیر موفقیت قرار داد. وینگر باتجربه و ملی‌پوش تیم سرخ‌پوش پایتخت در نیم‌فصل دوم، ۲ گل زده و ۳ پاس گل ارسال کرده است. او در دیدار برابر گل‌گهر و پیکان یک پاس گل داد. در جدال با فولاد هم گل زد و هم پاس گل برایش به‌ثبت رسید و در رقابت با تراکتور هم زننده یک گل بود تا نشان دهد چه نقش ویژه‌ای در پیروزی‌های پرتعداد اوسمار ویرا داشته است. به جز مهدی باید به وینگر ازبکستانی و حالامحبوبِ پرسپولیس هم اشاره داشته باشیم. اوستون اورونوف با تکنیک بالای خود نگاه‌های زیادی را به سمت خود معطوف کرده و تا به اینجا در نیم‎‌فصل دوم، ۲ گل به تیم‌های گل‌گهر و فولاد زده است. البته تاثیرگذاری این بازیکن ۲۳ ساله در روند بازی پرسپولیس بسیار بیش‌تر از این ۲ گل بوده است.

رحمان جعفری

علی‌رغم نمایش ضعیف در ۳ هفته اخیر که توام با بدشانسی هم بود، رحمان جعفری یکی از بهترین بازیکنان نیم‌فصل دوم بوده است. مهاجم جدید تبریزی‌ها که در پنجره زمستانی از شمس‌آذر به این تیم آمد، در بازه زمانی بسیار کوتاه موفق شد ۴ مرتبه دروازه تیم‌های شمس آذر، هوادار (۲بار) و استقلال خوزستان را باز کند و مقابل تیم سابقش یک پاس گل هم برای مهدی حسینی ارسال کند و خیلی زود به مهاجم مورد اعتماد پاکو خمس تبدیل شود. رحمان حالا جلوتر از مهدی عبدی و ارسلان مطهری، امید اصلی گلزنی تراکتوری‌ها در خط حمله به‌حساب می‌آید و عدم گلزنی‌اش در ۳ دیدار اخیر باعث شد تا تراکتور هم نتواند نتایج مورد نیاز را کسب کند و وارد بحران شود.

محمدرضا سلیمانی

مهاجم ۲۸ ساله ملوانان که سابقه حضور در تیم جوانان و بزرگسالان استقلال را هم در کارنامه‌اش دارد، بهترین گلزن نیم‌فصل دوم لیگ برتر است. به جز گلی که رضا جعفری در هفته شانزدهم به ذوب‌آهن زد، هر ۵ گل دیگر تیم تحت هدایت مهدی تارتار در نیمه دوم مسابقات لیگ، به وسیله محمدرضا سلیمانی زده شده است. مهاجم بلندقامت و تمام‌کننده‌ای که ۳ گل ۳ امتیازی زد و در جدال با استقلال و فولاد هم که با حساب ۱-۱ تمام شد، تنها گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد تا نشان دهد در بهترین فرم ممکن قرار دارد. او در دوئل با پرسپولیس هم تلاش زیادی برای گلزنی کرد اما به نتیجه نرسید. به جز این بازیکن باید از حبیب فرعباسی به عنوان دیگر مهره ارزشمند انزلی‌چی‌ها در نیم‌فصل دوم اشاره کنیم که در زمستان برای گذراندن خدمت سربازی از ذوب‌آهن به شمال کشور کوچ کرد.

مهدی لیموچی

وینگر خوش‌آتیه آلومینیوم همانند نیم‌فصل اول، در برهه دوم لیگ ۲۳ هم ستاره اصلی تیمش در فاز تهاجمی بوده است. بازیکنی ۲۴ ساله و خوش‌تکنیک که در ۲ بازی برابر استقلال خوزستان و شمس‌آذر با وجود به‌ثمر رساندن ۳ گل، نتوانست تیمش را به امتیاز برساند. با این حال لیموچی برابر هوادار هم برای ایرالکو گل زد تا حسینی، به داشتن چنین مهره‌ای ببالد. امین جهان‌کهن و محمدامین کاظمیان، دیگر بازیکنان آماده نماینده استان مرکزی در این هفته‌ها بوده‌اند.

سجاد شهباززاده

مس رفسنجان جزو جذابیت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حال حاضر است. تیمی که با روی کار آمدن محرم نویدکیا، ۱۸۰ درجه تغییر کرد و تبدیل به تیمی شد که هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. در این اثنا شاهد اوج‌گیری چند مهره فراموش‌شده هم بودیم که مهم‌ترین آن‌ها سجاد شهباززاده است. مهاجم سابق استقلال در نیم‌فصل دوم و زیر نظر سرمربی محبوبش، ۲ گل زده و ۳ پاس گل ارسال کرده است. اوج هنرنمایی این مهاجم کهنه‌کار برابر تیم پیشینش و نساجی بود که هم گل زد و هم پاس گل داد. به جز سجاد باید به جلال‌الدین علیمحمدی و محمدمهدی محبی هم بپردازیم که در زمره بهترین‌های مس در نیم‌فصل دوم قرار می‌گیرند. کاپیتان اسبق سپاهان ۳ گل زده و یک پاس گل ارسال کرده و وینگر ۲۴ ساله هم همین آمار را به ثبت رسانده است.

داریوش شجاعیان

یکی از غیرمنتظره‌ترین افراد حاضر در این لیست بدون شک داریوش شجاعیان است. هافبک فانتزی سابق استقلال در لباس هوادار و زیر نظر مسعود شجاعی مجددا به اوج برگشته و در هفته‌های اخیر به بهترین گلزن این تیم تبدیل شده است. کاپیتان بنفش‌پوشان در دوئل با فولاد بریس کرد، مقابل گل‌گهر گلی ۳ امتیازی به‌ثمر رساند و در جدال با ذوب‌آهن هم یکی از زیباترین گل‌های نیم‌فصل دوم را وارد دروازه محسن فروزان کرد تا نشان دهد همچنان توانایی انجام کارهای بزرگی را دارد. کریم اسلامی و مهدی گودرزی دیگر مهره‌های مهم هوادار در نیمه دوم لیگ بوده‌اند.

علی قربانی

بازهم باید به‌سراغ یک بازیکن قدیمی از استقلال برویم. علی قربانی پس از یک دوره بحرانی، در لباس پیکان بازهم به میادین بازگشت و این اتفاق با اوج‌گیری خودروسازان تحت نظر رضا عنایتی همراه شد. مهاجم بلندقامت تیم تهرانی در نیم‌فصل دوم، ۳ گل زده و ۲ پاس گل ارسال کرده است. او در پیکار با صنعت‌نفت و سپاهان هم گل زد و هم پاس گل داد تا نشان دهد به جز گلزنی در ارسال پاس گل هم تبحر خاصی دارد. به جز علی باید از حامد پاکدل به عنوان دیگر مهاجم آماده پیکان یاد کنیم. بازیکنی که در هفته‌های اخیر سه گل وارد دروازه حریفان کرده است.

رضا اسدی، رضا شکاری، کاوه رضایی، عیسی اندونگ، آسو رستم، احمدرضا زنده‌روح و محمدحسین اسلامی جزو دیگر بازیکنان خوب نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران تا به اینجای کار بوده‌اند.

  • نویسنده : بهنام جعفری بیرون