رفیعی در تاریخ پرسپولیس جاودانه شد
رفیعی در تاریخ پرسپولیس جاودانه شد
رفیعی با چهار کلین‌شیت از 4‌بازی و آینده‌ای متفاوت از چیزی که همین سال قبل برایش متصور می‌شدند، در حال پیشرفت است.

اغراق نیست اگر بگوییم تا همین چند ماه پیش درصد بسیار اندکی از فوتبال‌دوستان کشورمان که بازی‌های لیگ را پیگیرانه دنبال می‌کنند هم او را نمی‌شناختند. اما شایدقرار گرفتن در مسیر درست، عملکرد مطلوب و در نظر گرفتن هدف‌های بزرگ، ترکیب سهل و ممتنع فرمول پروازِ آدمیزاد است. پروازی که خودِ او حتما به خاطر خواهد سپرد. ۲۲‌ساله است و اگر همین الان در گوگل سرچ کنید: « کلین‌شیت»، از اولین اسامی که به چشمتان خواهد خورد، نام اوست؛ امیررضا رفیعی.

در ابتدای فصل و زمانی که احمد گوهری به عنوان دروازه‌بان دوم از پرسپولیس جدا شد، مدیران این باشگاه به دنبال این بودند که با دروازه‌بان دیگری به توافق برسند. گزینه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند که یکی از آنها محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان هوادار بود که صدور رضایت‌نامه‌اش برای باشگاه پرسپولیس ۱۰‌میلیارد تومان هزینه داشت. در این بین اما گزینه‌های مختلف خارجی و داخلی دیگری هم مورد بررسی باشگاه پرسپولیس قرار گرفتند تا به عنوان دروازه‌بان دوم به خدمت گرفته شوند اما شرایط به گونه‌ای پیش نرفت که قراردادی امضا شود و به همین خاطر پرسپولیس با بیرانوند و امیرضا رفیعی که به عنوان دروازه‌بان رده سنی امید به تیم اضافه شده بود، کار را  شروع کرد.

رفیعی  ۲‌سال قبل به صورت رایگان از نساجی به پرسپولیس پیوست تا در تیم امید این باشگاه بازی کند و قراردادی ۱۰۰‌میلیون تومانی منعقد کرد و امسال که رسما به عنوان دروازه‌بان دوم تیم فعالیت می‌کند، قراردادی ۵۰۰‌میلیون تومانی بسته است. او در غیاب بیرانوند تا به حال در ۴‌بازی به میدان رفته و توانسته در هر ۴‌بازی دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد. با توجه به مبلغ قرارداد رفیعی و رادوشویچ با یک محاسبه‌ی ریاضی متوجه می‌شویم که دروازه‌بان سابق پرسپولیسی‌ها، ۱۴۰‌برابر گران‌تر از دروازه‌بان جوان فعلی آن‌هاست که با اعتماد اوسمار ویرا در غیاب علیرضا بیرانوند از دروازه‌ی پرسپولیس محافظت می‌کند. فرصتی که شاید مزد صبوری و چشم بستن به روی مسائلی باشد که فوتبالیست‌های زیادی در فوتبال‌مان از  آن نمی‌گذرند.

حالا او امیررضا رفیعی دروازه‌بان پرسپولیس است. با چهار کلین‌شیت از ۴‌بازی و آینده‌ای متفاوت از چیزی که همین سال قبل برایش متصور می‌شدند. او همین الان به واسطه‌ی نوع نگاهش به فوتبال حرفه‌ای، نسبت به اکثر  هم سن وسال‌های هم‌پُست خودش چند گام جلو است. فراموش نکنیم که آینده به انتخاب‌ها گره خورده است و گاهی انتخاب‌های درست، سخت و غیرمنطقی و نامعقول به نظر می‌رسند. اما کماکان انتخاب درست، کار می‌کند و آغوش بازی است رو به فرصت‌هایی که به دنبال شانه‌های آدم مناسب می‌گردند.

  • نویسنده : بهنام جعفری بیرون