استقلال در پرتگاه بودجه!
استقلال در پرتگاه بودجه!
باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، رقم قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد.

باشگاه استقلال مدارک خود مبنی بر رقم قرارداد کادر فنی، بازیکنان و تیم‌های پایه‌اش را در سامانه کدال بارگذاری کرد که طی آن، مجموع کل قراردادهای اعضای تیم به عدد ۳۲۳ میلیارد تومان رسیده است.

طی روزهای اخیر، اخطاریه‌هایی به باشگاه استقلال داده شد مبنی بر اینکه آبی پوشان باید مدارک خود را در سامانه کدال بارگذاری کنند تا تکلیف نهایی میزان هزینه‌های آبی پوشان مشخص شود که پس از چند روز تأخیر، سرانجام این اتفاق رخ داد و نامه‌ای به امضای علی خطیر در این سامانه بارگذاری شده است.

1938401

در شرایطی که پیش از این باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به سرپرست سازمان لیگ اعلام کرده بود که میزان رقم قرارداد اعضای تیم در فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ عدد ۳۳۰ میلیارد تومان است، اما اکنون و در نامه جدید خطاب به مدیریت نظارت بر ناشران بازار سرمایه، این رقم با کاهش ۷ میلیاردی، به عدد ۳۲۳ میلیارد تومان رسیده است. 

در آن نامه که خطاب به کشوری فرد ارسال شده بود، هزینه‌های تیم شامل ۳۰ بازیکن، ۸ عضو کادرفنی، یک مدیرعامل، ۲ عضو پشتیبانی، ۲ عضو کادر پزشکی، ۲ نفر سایر عوامل اعلام شده بود. در کل می‌توان گفت که در نامه پیشین، هزینه‌های ۴۵ عضو باشگاه استقلال به رقم ۳۳۰ میلیارد رسیده بود ولی حالا و پس از بازنگری در قراردادها، مدیران باشگاه توانسته‌اند میزان هزینه‌های تیم را کاهش دهند.
1938398
طبق قانونی که امسال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای تیم‌های لیگ برتری تصویب کردند، هر باشگاهی می‌تواند تا سقف ۲۵۰ میلیارد برای فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هزینه کند و تیم‌هایی که در لیگ بیست و دوم در رتبه اول تا چهارم قرار گرفته بودند، ۵۰ میلیارد دیگر به سقف بودجه‌شان اضافه می‌شد. در نتیجه استقلال به عنوان تیم سوم فصل قبل، می‌تواند در این فصل تا ۳۰۰ میلیارد تومان برای اعضای تیم، بازیکنان، کادرفنی و همچنین تیم‌های پایه هزینه کند که اکنون با توجه به نامه امروز و هزینه ۲۲۳ میلیاردی، آبی پوشان ۷۷ میلیارد در دارایی‌های خود ذخیره کرده‌اند. البته اگر استقلال مجوز آسیایی را دریافت می‌کرد، ۲۵ میلیارد دیگر نیز می‌توانست در این فصل خرج کند.

البته آبی‌ها ابتدا در نامه‌ای، رقم عجیب و باورنکردنی ۲۲۳ میلیارد تومان را در سامانه بارگذاری کردند که پس از ساعتی این موضوع اصلاح و رقم ۳۲۳ میلیارد به عنوان هزینه‌های تیم در این فصل اعلام شد.

این نامه در شرایطی منتشر شده که امروز و با اطلاعیه رسمی فدراسیون، باشگاه پرسپولیس به دلیل تخلفات در ثبت قرارداد گئورگی گولسیانی با کسر امتیاز روبرو شد و هواداران رقیب از جمله سپاهان و پرسپولیس خواستار رسیدگی به قراردادهای اعضای تیم استقلال بودند که اکنون مشخص شده آبی‌ها فاصله بسیار زیادی تا سقف اعلام شده دارند.

باشگاه استقلال هنوز هیچ جزئیاتی از رقم قرارداد بازیکنان و کادرفنی را اعلام نکرده و در شرایطی که در نامه این باشگاه خطاب به سازمان بورس آمده است که قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم بزرگسالان باشگاه استقلال برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به همراه تیم‌های پایه مطابق نامه پیوست افشا گردیده است، اما اثری از این نامه در سامانه کدال دیده نمی‌شود.

1938397
این نامه‌ای است که باشگاه استقلال در تاریخ ۷ مرداد خطاب به کشوری فرد، سرپرست سازمان لیگ ارسال کرد و در آن، آبی‌ها اعلام کردند لیست هزینه ‌ای تیم در این فصل عدد ۳۳۰ میلیارد بوده و حتی سازمان لیگ در جوابیه‌ای به استقلال اعلام کرد که قراردادهای اعضای تیم تنها تا سقف ۳۰۰ میلیارد به ثبت می‌رسد و جهت ثبت قرارداد کل اعضای تیم، باید رقم‌های قراردادها مورد بازنگری قرار بگیرد.

باید دید در رقم اعلام شده به سازمان بورس، آیا قرارداد بازیکنی مانند گوستاوو بلانکو نیز ثبت شده است یا خیر.