تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس مشخص شد
تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس مشخص شد
بالاخره تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس مشخص شد و مالکیت هر یک از این دو باشگاه به دو وازتخانه متفاوت سپرده شد.

همواره در فوتبال ایران صحبت‌های زیادی درباره مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشته و طی دو سال اخیر این بحث‌ها و جنجال‌ها به دلیل اتفاقاتی که رخ داد به اوج رسید. این موضوع با حذف سال گذشته استقلال و پرسپولیس از رقابت‎‌های لیگ قهرمانان آسیا به یک بحران تبدیل شد و پس از حذف دوباره استقلال هیچ راهی پیش روی مسئولان باقی نماند جز اینکه هرچه زوتر تکلیف مالکیت این دو باشگاه که هر دو زیر نظر وزارت ورزش و جوانان بودند، مشخص شود.

در همین رابطه چند روز پیش محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اینطور پاسخ داد: «قرار شد با تدابیر، مالکیت دو باشگاه پایتخت به دو وزارتخانه برسد.»

1750057

البته پولادگر به طور مشخص اشاره نکرد که کدام دو وزارتخانه قرار است مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای برون‌رفت از بحران برعهده بگیرند، اما طبق آخرین پیگیر‌ی‌ها و اخبار موثقی که در این زمینه وجود دارد، در جلسه روز دوشنبه مباحثی مطرح شده مبنی بر اینکه برای جداسازی مالکیت دو باشگاه، ریاست مجمع باشگاه استقلال در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته و ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس هم به وزارت ورزش و جوانان سپرده شده است. در این جلسه بارگذاری مدارک مالکیت دو باشگاه نیز انجام شده است.
در همین راستا باشگاه استقلال وزیر اقتصاد و دارایی را به عنوان رئیس مجمع خود معرفی کرده و این مسئولیت در باشگاه پرسپولیس هم برعهده وزیر ورزش و جوانان گذاشته شده است.
البته گفتنی است که به دلیل ارائه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، با وجود اینکه مالکیت دو باشگاه به وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و دارایی سپرده شده، هر دو وزارتخانه زیر نظارت سازمان خصوصی‌سازی باید فعالیت‌هایشان را دنبال کنند.