اسطوره سرخ ها فرمان حمله داد
اسطوره سرخ ها فرمان حمله داد
علی پروین با 20 حضور به‌عنوان بازیکن و 25 بازی در قامت سرمربی، رکورددار حضور در شهرآورد است.

پیشکسوت ۷۶ ساله تیم پرسپولیس در حالی پای به تمرین سرخپوشان گذاشت که با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از دوران بازی و همچنین ۱۸ سال از آخرین روزهای سرمربیگری، همچنان رکوردهای عجیب و غریبی را به نام خود ثبت کرده است.

پروین ۲۰ بار به عنوان بازیکن در دربی به میدان رفته و ۲۵ بار هم سرمربی پرسپولیس بوده است. جالب است بدانید او برای چیزی حدود سه دهه مسن‌ترین بازیکن تاریخ شهرآورد نیز بود. او در این سال‌ها چند باری هم به عنوان هوادار پرسپولیس در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حاضر بوده تا به این شکل از تیمش حمایت کند.

1854971
پروین همچنین تنها ۶ بار به عنوان سرمربی در دربی شکست خورده تا با ۱۹ بازی بدون باخت، شکست‌ناپذیرترین سرمربی تاریخ شهرآوردها باشد. او همچنین با ۶ برد در دربی، بیشترین برد را به عنوان سرمربی کسب کرده است.

او امروز در حالی یحیی را در آغوش گرفت که این دو به همراه حمید درخشان و بیوک وطنخواه، تنها پیشکسوتان پرسپولیس هستند که برد در دربی به عنوان سرمربی و بازیکن را تجربه کرده‌اند.

جالب است بدانید پروین از جمله بازیکنانی است که در اولین دربی موفق به گلزنی شد. او در مهر ماه ۱۳۴۹ به همراه حسین کلانی گلزنان پرسپولیس در دیداری بودند که با نتیجه ۳-۲ به سود استقلال خاتمه یافت. او حالا باید امیدوار باشد تا لئاندرو پریرا نیز راهش را برود و در اولین دربی گلزنی کند.

1854972
1854973