جواب منفی قدوس به پیشنهاد استقلال و نکونام
جواب منفی قدوس به پیشنهاد استقلال و نکونام
در نقل و انتقالات داغ تابستانی فوتبال ایران، بازگشت لژیونرها به یکی از اخبار جذاب برای فوتبالدوستان تبدیل شده است.

یکی از بازیکنانی که بحث حضورش در فوتبال ایران مطرح شد اما خبرش به رسانه‌ها نرسید، سامان قدوس است. هافبک خلاق تیم ملی که سه فصل را در برنتفورد سپری کرد و چند هفته قبل به‌صورت رسمی از این تیم انگلیسی جدا شد. بعد از جدایی قدوس از برنتفورد، او چندین پیشنهاد از باشگاه‌های مختلف دریافت کرده اما فعلاً به هیچ یک از آنها پاسخی نداده است.

سامان از لیگ امریکا پیشنهاد دارد، یکی دو تیم قطری و اماراتی خواهان امضای قرارداد با او هستند، شفیلدیونایتد و لوتون‌تاون که به تازگی راهی لیگ برتر انگلیس شده‌اند برای جذب او نامه‌نگاری کرده‌اند و از طرفی استقلال در ایران هم بی‌میل نبود تا این هافبک فانتزی و بازیساز را جذب کند. جواد نکونام در مصاحبه‌ای که پنجشنبه و قبل از آغاز نخستین تمرین استقلال انجام داد، کدهایی داد که به سامان قدوس ختم می‌شود. او بدون نام بردن از بازیکنی گفت: «با یکسری از بازیکنان صحبت کردم که به استقلال ملحق شوند اما آنها گفتند برای بازی به ایران نمی‌آیند.»

از جمله بازیکنان مورد اشاره نکونام، سامان قدوس است. گویا سرمربی استقلال بلافاصله بعد از قطعی شدن حضورش در این تیم، تماسی با قدوس برقرار کرده اما سامان ضمن عذرخواهی از مربی سابقش در تیم ملی تأکید کرده که علاقه‌ای به حضور در لیگ ایران ندارد و می‌خواهد فوتبال خود را در کشوری دیگر دنبال کند. قدوس در این ماه‌های اخیر مراسم ازدواج خود را برگزار کرد و با توجه به سلایق همسرش، او فعلاً نمی‌خواهد در فوتبال ایران مشغول بازی شود.

سامان که در اردوهای قبلی تیم ملی نیز غیبت داشته، قیمت بالایی در بازار نقل و انتقالات دارد و به همین دلیل هم بود که در ژانویه او به پیشنهاد بازی در سلتاویگو در لالیگا پاسخ منفی داد. شاید اگر دستمزد بالای سامان بود، او حالا تجربه بازی در لالیگا را نیز داشت. حتی اگر سامان قدوس برای حضور در لیگی معتبر با هیچ باشگاهی به توافق نرسد، مالمو در سوئد مشتری پر و پا قرص او است.

مالمو تیم شهر زادگاه قدوس است و در ماه‌های اخیر مدیرانش بارها برای جذب سامان ابراز علاقه کرده‌اند. آنها در هر شرایطی یک جای خالی برای قدوس دارند و بارها نیز تأکید کرده‌اند یک روز سامان را به این تیم منتقل می‌کنند. بنابراین حضور قدوس در لیگ ایران کمی شبیه رؤیا است و به همین دلیل هم هست که این هافبک نفوذی به پیشنهاد نکونام جواب منفی داده است.

قدوس بعد از برگزاری مراسم ازدواج و پایان تعطیلات مشغول بررسی پیشنهادهایش است و بزودی تیم جدید خود را انتخاب خواهد کرد. تیمی که هم احتمال دارد در اروپا باشد و هم قاره آسیا و امریکا. منتظر تصمیم قدوس می‌نشینیم تا ببینیم آیا فصل بعد هم در لیگ برتر انگلیس نماینده‌ای خواهیم داشت یا باید نمایش سامان را در کشوری دیگر ببینیم.