اقتصاد – ورزش سنج https://varzeshsanj.ir پایگاه خبری ویژه ورزشی Thu, 10 Dec 2020 13:35:57 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.8.5 https://varzeshsanj.ir/wp-content/uploads/2026/05/cropped-fav-icons-32x32.png اقتصاد – ورزش سنج https://varzeshsanj.ir 32 32 آقای روحانی! ژنرال نفتی‌تان با حمله‌های گازانبری حق‌مان را پایمال کرد https://varzeshsanj.ir/%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%98%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d9%86%d9%81%d8%aa%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87%e2%80%8c%d9%87/ https://varzeshsanj.ir/%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%98%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d9%86%d9%81%d8%aa%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87%e2%80%8c%d9%87/#respond Thu, 29 Mar 2018 18:30:38 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=156 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای خطاب به مردم و مسئولان کشور نکاتی را درباره وضعیت خود اعلام کردند.

در بخشی از این نامه خطاب به مردم آمده است: ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، جوانی خود را در بدترین شرایط آب و هوایی و به امید خدمت در صنعت اول کشور، در دانشگاهی سپری کردیم که تحت مدیریت وزارت نفت بوده است. ما رتبه‌های برتر کنکور سراسری فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور را به پشتوانه امتیازات دانشگاه و تعهد وزارت نفت مبنی بر استخدام فارغ‌التحصیلان ممتاز گروه الف از دست دادیم.

این نامه می‌افزاید: تمام برنامه و امیدمان یک شبه توسط گروهبان‌ تکنوکرات نفت بر باد رفت. قربانی سیاست‌ها و تصمیم‌های دولتی شدیم که وعده‌اش ایجاد زندگی بهتر و اشتغال بیشتر برای جوانان بود.در طول دوران تحصیل و با توجه به محیط آموزشی قوی، نزدیکی به مناطق عملیاتی و وجود رقابت و انگیزه بالا توانستیم امتیاز گروه الف را برای خود کسب کنیم؛ اما به یکباره با ابلاغیه و دستورالعمل وزیری که فرزندانش در آسودگی کامل و خارج از کشور زندگی می‌کنند،حقمان پایمال شد و توسط افرادی که با افاضاتشان درباره مخازن نفتی ایران، نداشتن کم‌ترین شناخت و دانش در این زمینه را به رخ همه کشیده‌اند، ناعادلانه بی‌سواد خوانده شدیم.

در ادامه این نامه خطاب به نمایندگان مجلس نیز تاکید شده است: باوجود جواب‌های غیراصولی وزیر و فرار ایشان از مسئولیت و تعهد در قبال فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت، با کمال تعجب، با رأی برخی روبرو شدیم که جناح سیاسی و قدرت برایشان از همه چیز حتی حق‌الناس نیز مهم‌تر و اولی‌تر بود. تنها با رأی ۸ نماینده دیگر می‌توانستیم راه را برای گرفتن حقمان هموارتر کنیم که نشد.

این نامه می‌افزاید: وزیری که در دوره صدارتش بدترین توهین‌ها را به ما کرده و به زبان خود در صحن علنی اعلام می‌کند که با ابلاغیه خودش روند استخدام ما ملغی کرده است، دلایلی را مطرح می‌کند که هیچ عقل سلیم و فرد منصفی آن را نمی‌پذیرد. ایشان در حالی از نبود نیاز و تورم نیرو صحبت می‌کند که مطابق اسناد معتبر، مناطق عملیاتی به دلیل عدم جذب مناسب و بازنشستگی بالا، چند سالی است با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در این نامه یادآور شدند: ایشان در حالی از موانع قانونی برای جذب سخن می‌گوید که همین موانع را خودشان تدوین و مرقوم کرده‌اند.در حالی با فرافکنی مقصر را سازمان استخدامی کشور می‌داند که همین سازمان برای سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مجوز استخدام چند ده هزار نفری صادر می‌کند.

در بخش پایانی این نامه دانشجویان خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کردند: شرح تمام مصائب و مشکلات روحی و معیشتی ما و خانواده‌هایمان در اینجا نمی‌گنجد ولی لازم است موردی را نیز به شما گوشزد کنیم. شما در نشست خبری هفته پیش خود گفتید که مردم با صدای رسا و آزادانه به نحوی فریاد بزنند که بقیه بدانند آن چیز باب میلشان نیست.

این نامه می‌افزاید: باید بگوییم ما در این ۲ سال و در پی بی‌قانونی وزیر همین دولت، در برودت سوزناک زمستان و زیر آفتاب سوزان تابستان اعتراض کردیم و بارها به مسئولین دولتی و حتی خود شما نامه نوشتیم؛ اما توسط عوامل دولت شما در دانشگاه، وزارت و مجلس تهدید و تحقیر شدیم. ویدیو مشهور انتخاباتیتان در سال ۹۲ را همه دیده‌اند؛ شما درآمد سرشار را به ملت وعده می‌دهید اما به نظر می‌آید، سهم دولت افزایش فروش نفت خام و تدارک فیش‌های نجومی و سهم ملت بیکاری بوده است.

در ادامه نامه آمده است: ریاست محترم حقوقدان جمهور؛ ما از هر راه حقوقی برای دفع ظلمی که به ما شد اقدام کردیم، ولی متأسفانه ژنرال!!! نفتی شما، هر بار حمله گازانبری جدیدی علیه ما را طراحی نمود. مگر جوانانی که قطعاً سطح دانش‌شان در حوزه نفت بیشتر از وزیرتان است چه کرده‌اند که پیران خسته و فرتوت بعد از سال‌ها بازنشستگی، به وزارت نفت بازگشته و اجازه خدمت به جوانان متخصص نمی‌دهند؟

در پایان این نامه تاکید شده است: همانطور که حضرتعالی وعده ۱۰۰ روزه زمان انتخابات را دروغ بزرگ می‌نامید، وزیر نفتتان تعهد وزارت در قبال فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت را بی‌اساس می‌خواند. امید ما برای حل مشکل، با تدبیر شما از بین رفته است و اکنون چشممان به رئیسی است که خود را خادم مردم بداند. مطمئن باشید که در انتخابات آتی حمایت ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت به همراه خانواده‌هایمان را همانند خیل عظیمی از کارمندان و کارگران خدوم وزارت نفت و به علت عملکرد نادرست، غیرقابل قبول و افراطی وزیرتان از دست خواهید داد.

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%98%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d9%86%d9%81%d8%aa%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87%e2%80%8c%d9%87/feed/ 0
پسوندهای منفی را از تهران جدا کنیم/از ظرفیت های گردشگری غافلیم https://varzeshsanj.ir/%d9%be%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d9%81%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%b8%d8%b1/ https://varzeshsanj.ir/%d9%be%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d9%81%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%b8%d8%b1/#respond Thu, 29 Mar 2018 17:35:51 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=106  متاسفانه از ظرفیت های گردشگری شهر تهران غافیلم و باید تلاش کنیم با استفاده از این ظرفیتها،پسوند و قیدهای منفی را از تهران جدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر،”سید محمود میر لوحی” در بازدید از ستاد نوروزی شهرداری تهران اظهار داشت: از طریق فضای مجازی و سایت های خبری،شیوه و ساز و کار ستاد گردشگری را دنبال و بررسی اجمالی از روند فعالیت ستاد داشتم و امروز هم  به صورت سرزده به ستاد آمدم تا از نزدیک در جریان فعالیت دوستانمان باشم.

وی افزود:فعالیت این ستاد لازم،مفید و موثر است گرچه کاستی هایی نیز وجود دارد که باید مرتفع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور و با این وسعت و وجود ۲۲۰۰ساختمان فرهنگی و تاریخی،ظرفیت بی بدیلی از  جاذبه های دیدنی و گردشگری را داراست که معتقدم در معرفی این جاذبه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود،غفلت شده است.

میرلوحی خاطر نشان کرد: باید برای تقویت زیر ساخت های گردشگردی و  معرفی جاذبه های دیدنی شهر تهران اقدامات جدی تری انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران  باید در این زمینه  تلاش کند و پیرو تصویب طرح “ایران ۱۴۰۰”باید ببینیم چه باید کرد که در معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر موفق باشیم.

میر لوحی مطرح کرد:باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم یک گردشگر و یا توریست را در یک زمان بندی حداقلی و یک هفته ای،بجای “سرگرمی”،”تامین “کنیم که متاسفانه هنوز در تهران با این سطح فاصله داریم.

وی اشاره کرد:به طور مثال؛ در اصفهان به مقوله گردشگردی به قدری خوب توجه شده و زیر ساخت ها و امکانات  آماده است که هر گردشگردی در مدت زمان حداقلی و یک هفته ای،از جاذبه های دیدنی نهایت بهره را می برد و با یک شناخت کاملی از فرهنگ و تاریخ به مبدا باز می گردد در حالی که این اتفاق هنوز در مورد تهران محقق نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد:تهران باید به شان خود در حوزه گردشگری برسد در حالی که امروز شاهدیم ظرفیت ها بالقوه است و باید بالفعل شود.

وی افزود: متاسفانه همواره تهران با شلوغی،ترافیک،آلودگی و پسوندهای”منفی”شناخته شده است در حالی که باید با بهره مندی حداکثری از ظرفیت و جاذبه های دیدنی،تهران زیبا را به همگان معرفی و این شهر به مقصد گردشگری تبدیل شود و پسوند و قیدهای منفی از تهران جدا شود.

میر لوحی تاکید کرد: باید برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های گردشگری شهر تهران،از بخش خصوصی کمک گرفت و بخش خصوصی باید به این حس و جایگاه برسد که گردشگر داخلی و خارجی را با گشاده رویی و خدمات دهی مطلوب میزبانی کند.

وی ادامه داد: احساس و نگاه  “خود کم بینی” در ارائه خدمات گردشگردی باید از شهر تهران جدا شود،متاسفانه امروز  در جایگاهی هستیم که احساس میکنیم اگر کسی را از شهر و کشوری به تهران دعوت کنیم خیلی “دست پری” نداریم و  نمی توانیم از نظر گردشگری میزبان خوبی باشیم در حالیکه که از ظرفیت تاریخی،فرهنگی و گردشگری تهران غافلیم و باید به سمت معرفی مزیت و ظرفیت های تهران برویم و در این زمینه به جد کار کنیم.

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d9%be%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d9%81%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%b8%d8%b1/feed/ 0
آنچه در نشست روحانی، پوتین و علی اف گذشت https://varzeshsanj.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d9%88-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%8c-%d9%be%d9%88/ https://varzeshsanj.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d9%88-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%8c-%d9%be%d9%88/#respond Thu, 29 Mar 2018 17:14:03 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=97 به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جمعی از شاعران آئینی و مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خراسان در حرم مطهر رضوی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

متن بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کرده است، بدین شرح است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱)

 خیلی‌ مایل بودم که از یکایک شعرائی‌ که در اینجا تشریف دارند شعر بشنوم و از یکایک نغمه‌سرایان مذهبی‌ و مدّاحان، نغمه‌هایشان را گوش کنم. متأسّفانه مثل همیشه آنچه میل دل ما است، در عمل اتّفاق نمی‌‌افتد ولی‌ همان مقداری‌ که شنفتیم، هم حقیقتاً بهره بردیم و استفاده کردیم، و هم بنده خوشحال شدم.

واقعاً من خوشحال شدم از اینکه مشاهده کردم در مشهد همچنان -بلکه بهتر از گذشته- هم ذوقهای‌ فراوان و لطافتهای‌ شعری‌ و ریزه‌کاری‌‌های‌ زیبای‌ ادبی‌ در شعرها وجود دارد، و هم حنجره‌های‌ مخملین و مطلوب و شیرین الحمدلله در مشهد زیاد است؛ من خیلی‌ خوشحال شدم از این واقعیّتی‌ که انسان در مشهد ملاحظه میکند.

خب، در گذشته هم کم‌وبیش همین‌جور بود. البتّه از لحاظ شعری، مشهد همیشه جلو بود از جاهای‌ دیگری‌ که ما می‌‌شناختیم -تا آن حدّی‌ که ما می‌دیدیم؛ در آن سالهای‌ دوران جوانی‌ِ ما، مشهد به‌طور مجموعی‌ و جمعی‌ جلوتر از خیلی‌ جاهای‌ دیگر بود- لکن از لحاظ مدّاحی‌ و خوش‌خوانی‌ و نغمه‌سرایی‌ دینی، نه؛ مشهد در این حدّی‌ که امروز انسان مشاهده میکند و می‌بیند، در زمان ما نبود. یک تعداد محدودی‌ بودند، شاید بشود گفت تعداد انگشت‌شماری‌ بودند که می‌توانستند شعر خوب را با آهنگ خوب و صدای‌ خوش بخوانند. خب، بنابراین جای‌ شکر دارد و خدای‌ متعال را شاکریم بر این نعمت.

آنچه من تأکید می‌کنم، همان‌طور که در شعرهای‌ شعرای‌ عزیزمان مشاهده کردیم و همچنین در برخی‌ از اشعار مدّاحان عزیز شنیدیم، [این است:] امروز دنیای‌ اسلام نیازمندی‌‌هایی‌ دارد. دنیای‌ اسلام امروز در یک مرحله‌ی‌ حسّاس تاریخی‌ دارد به سَر می‌برد. اینهایی‌ که شما ملاحظه می‌کنید -آل‌سعود آن‌جوری، یمن آن‌جوری، عراق این‌جوری، سوریه آن‌جوری، مسائل مربوط به آمریکا، مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی، کارهایی‌ که در منطقه می‌کنند، تصمیم‌هایی‌ که میگیرند، فشاری‌ که روی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ می‌‌آورند- یک مجموعه‌ی‌ کار است، یک هدفی‌ دارد دنبال می‌شود.

در یک‌چنین شرایطی‌ که دنیای‌ اسلام در واقع از یک پیچ تاریخی‌ دارد عبور می‌کند، ما وظایفی‌ داریم، ما تکالیفی‌ داریم؛ هرکداممان به یک نحوی، نمی‌توانیم غفلت کنیم از نیازهای‌ امروزِ دنیای‌ اسلام؛ در رأس این نیازها هم، نیازهای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است؛ چون جمهوری‌ اسلامی‌ میان‌دار این حادثه‌ی‌ عظیم است. بله، بازیگران بسیارند؛ کنندگان و کنش‌گران و فعّالان در دنیای‌ اسلام زیادند، از همه نوعش؛ امّا میان‌دار، جمهوری‌ اسلامی‌ است.

مطمئنّاً اگر جمهوری‌ اسلامی‌ نبود، اگر امام بزرگوار نبود، اگر آن فریاد ملکوتی‌ متّکی‌ به سنّت‌های‌ الهی‌ در این کشور نبود، این حوادث در دنیای‌ اسلام نبود و استکبار بدون هیچ‌گونه مانعی‌ کار خودش را دنبال می‌کرد و هیچ احتیاجی‌ به این‌همه چالش هم نداشت، این همه مشکل هم برای‌ استکبار وجود نداشت. بنابراین جمهوری‌ اسلامی‌ امروز نیازمندی‌‌هایی‌ دارد که این نیازمندی‌‌ها را ماها باید تأمین کنیم.

به اعتقاد بنده برترینِ این نیازمندی‌‌ها، نیازهای‌ تبیینی‌ و بصیرت‌افزایی‌ و تحکیم معارف انقلاب و اسلام [است]؛ اینها در رأس همه‌ی‌ این نیازها است. ما ابزارش را هم بحمدالله داریم. یکی‌ از ابزارهایی‌ که ما داریم و دیگران در دنیا معمولاً ندارند، همین مدّاحی‌ است، همین روضه‌خوانی‌ است، همین منبر است، همین مجالس مردمی‌ است؛ این در دنیا معمول نیست. در دنیا اینکه حالا یک نفر را یک جایی‌ دعوت کنند برود منبر، هزار نفر، دو هزار نفر، پنج هزار نفر، بدون دعوت، با شوق دل خودشان آنجا حاضر بشوند، بنشینند یک ساعت به حرف او گوش بدهند، چنین چیزی‌ در دنیا نیست.

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d9%88-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%8c-%d9%be%d9%88/feed/ 0
انتقاد علی خسروی داور و کارشناس از بازی های المپیک ریو https://varzeshsanj.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ae%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/ https://varzeshsanj.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ae%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/#respond Thu, 29 Mar 2018 17:11:33 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=94 علی خسروی داور بین المللی فوتبال، مدرس دانشگاه و کارشناس برنامه های ورزشی صدا وسیما با انتقداد از بازی های المپیک در اینستاگرام خود نوشت:

فعلا كه فقط اين سه سوپر داور ايراني در المپيك ميدرخشند و كاروان ما در ريو كماكان در حسرت مدال المپيك ميباشند؟؟؟؟؟؟!!!!! بازي برزيل و دانمارك هم امروز صبح بدون اشتباه توسط فغاني سخندان و منصوري قضاوت شد و حالا منتظريم قضاوت يك چهارم نهايي نيمه نهايي وانشالله فينال به اين گروه و تيم سرافراز ايراني ابلاغ گردد. به احترامشان بپا خاسته و احترام نظامي ميگذاريم

این مطالب در حالی در اینستاگرام علی خسروی منتشر می شود که روز پنجم سی و یکمین دوره مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو در  به پایان رسید که چینی‌ها با کسب مدال طلا در تنیس روی میز بانوان تعداد مدال‌های طلای خود را با آمریکا برابر کردند، اما به دلیل پایین بودن مدال‌های نقره و برنز در همان مکان دوم باقی ماندند.

قزاقستان با کسب دو طلای شنا و وزنه برداری در این روز به رتبه یازدهم صعود کرد و اسپانیا نیز نخستین طلای خود را امروز در رشته شنا کسب کرد.
در جدول رده بندی مدالی تاکنون بیش از ۵۰ کشور کسب مدال کرده‌اند و ایران هم در شمشیربازی می‌توانست صاحب نخستین مدال خود شود که با بدشانسی این اتفاق نیفتاد. مدال نماینده کویت هم به دلیل تعلیق بودن این کشور به نامش ثبت نشد و با پرچم کمیته بین المللی المپیک بود.

در جدول رده بندی آمریکا با ۱۰ طلا، ۱۱ نقره و ۱۰ برنز و مجموع ۳۱ در رده اول قرار دارد، چین با ۱۰ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز و مجموع ۲۳ در رده دوم و ژاپن با ۶ طلا، یک نقره و ۱۱ برنز در مکان سوم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارند.

برابر آخرین جدولی که در زیر آمده ایران تا کنون مدالی به دست نیاورده است.

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ae%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/feed/ 0
امیدوار به آشتی سینما و ادبیات هستیم https://varzeshsanj.ir/%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%85/ https://varzeshsanj.ir/%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%85/#respond Thu, 29 Mar 2018 15:52:03 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=54

به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری تسنیم، جشن سینما و کتاب عصر روز شنبه ۲۱ شهریور و به مناسبت روز سینما با حضور هنرمندان و اهالی رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

جشن سینما و کتاب عصر روز ۲۱ شهریورماه و به مناسبت روز سینما با حضور فرخ نعمتی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، سیروس ابراهیم زاده، کاظم هژیر آزاد، سهیلا رضوی، بهاره رهنما، نرگس آبیار، سیروس الوند، شمس لنگرودی، پدرام اکبری،بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، کیوان کثیریان، اندیشه فولادوند و لیلا اوتادی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در ابتدای برنامه گفت: بسیار خوشحالم که با همکاری آقای جلیسه رئیس خانه کتاب توانستیم جشن سینما و کتاب را در روزهایی که متعلق به سینما است، برگزار کنیم. این برنامه به سینماگرانی اختصاص دارد که در کنار حرفه سینماگری دست به قلم هم هستند و در حوزه های مختلف کتاب هایی را نیز نوشته اند.

سرسنگی افزود: بدون هیچ اغراقی ادبیات را باید روح یک ملت خواند. روحی که لابلای کلمات و جملات می‌ماند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. باید اقرار کرد متاسفانه امروز عادت کتاب خوانی ما جایگاه خود را در کشور از دست داده است. حتی اگر خیلی خوشبینانه هم بگوییم، جایگاهش تنزل پیدا کرده است و مانند گذشته نیست.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران عنوان کرد: از مدتی قبل و بر اساس تفاهم نامه ای که بین خانه هنرمندان ایران و خانه کتاب منعقد شد، بنا را بر این گذاشتیم که در حوزه ادبیات و کتاب کار بیشتری را انجام دهیم. زیرا اعتقاد داریم که ملت توسعه یافته و پیشرفته، ملتی است که با کتاب انس داشته باشد. این درحالی است که وقتی به شرایط نشر کتاب، خواندن کتاب و ارزش نهادن به کتاب نگاه می کنیم، فاصله بسیاری بین وضع موجود و آن چیزی که از یک کشور متمدن، صاحب فرهنگ و صاحب مفاخر ادبی انتظار می رود، می بینیم.

سرسنگی ادامه داد: جشن سینما و کتاب یک حرکت نمادین برای قدرشناسی از هنرمندانی است که در کنار حرفه اصلی خود، نوشتن را هم از یاد نبرده اند. گاهی اوقات هنرمندان در رشته ای که کار می کنند ترجیح می دهند در رشته خود فعالیت کنند اما انس آنها با کتاب و نوشتن کتاب، نه تنها مخاطبان را با ارزش های بیشتری از فرهنگ و هنر این افراد آشنا می کند بلکه بر هنر اصلی آنها هم تاثیر می گذارد.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که امروز و در این مناسبت از تعدادی از سینماگران بزرگ کشور که در سال های ۹۳ و ۹۴ در کنار کار سینما، نوشتن را هم ادامه دادند و آثار ارزشمندی را خلق کردند، تجلیل و تقدیر کنیم. امیدواریم که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور ما بیش از آن چیزی که امروز هست، جای خود را در جامعه باز کند.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران بیان کرد: یکی از متفکران معاصر ایرانی می گوید:”فقر نداشتن است اما این نداشتن لزوما پول نیست. فقر روزنامه های برگشتی یک شهر است. فقر کتاب هایی است که در یک کتابخانه و یا در یک کتاب فروشی خاک می خورد.” اضافه می کنم که فقر تبدیل شدن یک کتاب فروشی به یک فلافل فروشی در خیابان انقلاب است.

سینماگران مسئولیت مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی دارند

پس از آن مجید غلامی جلیسه رئیس خانه کتاب به روی صحنه آمد و گفت: باعث افتخار ماست که در نخستین جشن کتاب و سینما در خدمت شما اساتید سینما هستیم. ما در سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ سعی کردیم پیوند مبارک و بسیار خوب سینما و کتاب را بیش از پیش مبارک بدانیم. شخصا اعتقاد دارم که سینما نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در کشور دارد.

وی افزود: در این بین و در رأس آنها سینماگران و عوامل سینمایی نقش مثبت و بسیار خوبی در رشد و گسترش این فرهنگ در سطح جامعه دارند. این جشن در اصل بهانه ای است برای اینکه به سینماگران یادآوری کنیم که چه مسئولیت مهم و بزرگی را در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برعهده دارند.

رئیس خانه کتاب ادامه داد: از شما درخواست می کنیم که بیشتر از قبل درمورد کتاب نوشته و سخن بگویید و بیشتر از قبل در کلام، بازی و فیلم های خود به کتاب بپردازید. همچنین سعی کنید تا با هر بهانه ای به کتاب اشاره ای داشته باشید چون مردم سینما و سینماگران را دوست دارند و قطعا این ظرفیت را برای کتاب ما که امروز آنچنان حال و روز خوبی ندارد، می تواند در بین مردم ایجاد کند.

غلامی جلیسه در پایان گفت: امیدوارم این جشن زمینه ای برای پیوند هرچه بیشتر سینما و کتاب باشد. همچنین در تشویق مردم به مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی موثر باشد.

پس از آن فرخ نعمتی با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به مسعود رایگان از او تقدیر کرد و مسعود رایگان گفت: از خانه کتاب و خانه هنرمندان تشکر می کنم که تلاش بی وقفه ای برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آغاز کردند. تصور می کنم که این تلاش کافی نیست.

رایگان خاطرنشان کرد: شما فکر کنید در یک جامعه ۷۰ الی ۸۰ میلیونی کتابی با ۱۲۰۰ نسخه چاپ می شود. بر اساس این آمار، هر ایرانی ۲۰ دقیقه برای خواندن کتاب یا روزنامه وقت می گذارد. بر این اساس باعث تاسف است که رسانه ملی می تواند نقش بسیار فعالی در این زمینه داشته باشد. این رسانه می تواند فرهنگ کتاب خوانی را در سراسر ایران زمین جا بیاندازد. در این راستا طرحی دارم که از طریق رسانه ملی و شبکه دیجیتال کاری کنیم تا هر ایرانی ۵ کتاب را مطالعه کند و این قول را همین جا به شما می دهم که این اتفاق می افتد.

در ادامه برنامه غلامحسین امیرخانی استاد خوش نویسی به روی صحنه آمد و پیش از اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به سیروس ابراهیم زاده گفت: آماری که در مورد مطالعه ۲۰ دقیقه ای کتاب توسط هر ایرانی اعلام شد. فکر نمی کنم که این آمار حتی همین ۲۰ دقیقه هم باشد زیرا آمار باید به دقت گرفته شود تا واقعیت ماجرا مشخص شود.

وی افزود: بر اساس آماری خانم های کتاب خوان ۹ کشور اروپایی بررسی شده بود و حداقل تعداد کتاب خوانده شده در آن کشورها ۹ کتاب و حداکثر ۵۲ کتاب بود. آمار ۵۲ کتاب مطالعه شده برای کشورهای شمال اروپا و آمار ۹ کتاب برای کشور ایتالیا بود. ما در انجمن خوش نویسان ایران معتقدیم که با نوشتن به نوعی خود را در حلقه کتابت و نشر قرار می دهیم.

امیرخانی افزود: در انجمن خوشنویسان برای جبران این مسأله که شرایط و روزگار ما شاید امکان آن را کم کرده که یک انسان با این مشغله بتواند با کتاب های بزرگی مثل شاهنامه، مثنوی، حافظ و مولوی آشنا شود، به گزیده ها پناه بردیم؛ یعنی کتاب های ارزشمند را در خلاصه ای در حدود ۱۰۰ صفحه با آرایه های مناسبی که جذابیت و زیبایی آن خواننده را به مطالعه آن تشویق کند، گردآوری کردیم و تا حدودی هم موفق بوده ایم.

این استاد خوش نویس تصریح کرد: بد نیست به این موضوع اشاره کنم که کشور ما از نظر کتابت و کتاب آرایی در مقام نخست در دنیا قرار دارد. البته ملت های دیگر هم در این حوزه زحمت کشیده و آثار قابل توجهی را خلق کرده اند اما مقام نخست دنیا را ما در اختیار داریم.

بعد از آن غلامحسین امیرخانی با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به سیروس ابراهیم زاده از او تجلیل کرد و سیروس ابراهیم زاده نیز گفت: نخستین جشن سینما و کتاب در حقیقت قدم های اولیه تفکرهای بسیار ارزشمند جوانان و هنرمندان ما در این جهت است که بتوانند خود را با دنیای متغیر و متمدن امروز بیشتر هماهنگ کنند.

ابراهیم زاده افزود: کتاب یکی از رسانه های بسیار قدیمی است که ما هم در میراث فرهنگی افتخار داریم که کتاب داریم، کتاب نوشته ایم و در این عرصه فعالیت های فراوانی انجام داده ایم. از طرف دیگر سینما یکی از ستون های ارزشمند مدرنیته است. بر این اساس تلفیق این دو حوزه بسیار مبارک است. ما نوعی آگاهی پیدا کردیم که با این سوابق درخشان فرهنگی، ادبی و هنری نیاز داریم تا خود را به جهان امروز نزدیک تر کنیم.

این بازیگر پیش کسوت ادامه داد: ما نباید فراموش کنیم که در دنیایی زندگی می کنیم که به شدت در حال تغییر و تحول است. در بسیاری از زمینه ها از جمله فرهنگی و هنری که آگاهی هایی پیدا کردیم هنوز نتوانستیم خود را به دهکده بزرگ جهانی امروز برسانیم. از این جهت این جشن را بسیار مبارک می دانم که تاثیرات بیشتری در زمینه های دیگری هنر خواهد داشت.

ابراهیم زاده گفت: جای خوشحالی است دوستانی که در زمینه سینما فعالیت می کنند در حوزه انتشار کتاب هم فعال هستند. در حقیقت یکی از ابعاد وجودی یک هنرمند این است که به هنرهای دیگر هم وارد شود. در واقع وقتی یک هنرمند در زمینه های دیگر هم وارد می شود بیشتر و بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند.

در بخش دیگر برنامه مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان روی صحنه آمد و با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به کاظم هژیرآزاد از او تجلیل کرد و هژیرآزاد گفت: زمانی که ۱۸ سال داشتم از طریق سینما با بازیگری آشنا شدم. سپس خدمت مصطفی اسکویی رفتم و با پیش کسوتانی چون سیروس ابراهیم زاده، ابراهیم فتحی، دولت آبادی، شیراندامی و سلطان پور آشنا شدم و به خواندن و نوشتن کتاب علاقه پیدا کردم.

وی افزود: نوشتن را از طریق نوشتن بیوگرافی آموختم. چیزی که آقای اسکویی بسیار بر روی آن تاکید داشت. برای هر نقش باید یک بیوگرافی می نوشتم و همان موجب شد که زیاد کتاب بخوانم. توصیه او این بود که بخوانید، بخوانید، و بخوانید و قدری هم بنویسید.

در ادامه برنامه سهیلا رضوی روی صحنه آمد و با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به بهاره رهنما از او تجلیل کرد و بهاره رهنما در ادامه گفت: می دانم که نمی توانم رقیب شما باشم. از خانه کتاب و خانه هنرمندان تشکر می کنم که از من حمایت کردند. اولین ناشرم نشر چشمه، ناشر دوم نشر نگاه و از نشر مروارید به عنوان ناشری که خطرپذیر بود و نمایشنامه های من در طول ۱۵ سال را منتشر کرد، تشکر و قدردانی می کنم.

در بخش دیگر این برنامه مجید غلامی جلیسه رئیس خانه کتاب روی صحنه آمد و با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیسی از استاد فرشچیان به نرگس آبیار از او تجلیل کرد. آبیار نیز گفت: نخستین کتابم در سال ۷۸ منتشر شد. پیش از این سالها ویراستاری کتاب می کردم. ویراستاری کار خیلی سختی بود و ذهن آماده ای نیاز داشت و متن های بهم ریخته و درهم دیگران را باید همیشه تصحیح می کردم، بی آنکه اسمی از من در کار باشد. برخی مواقع حتی متن را بازنویسی می‌کردم.

آبیار ادامه داد: زمانی که نخستین رمان خود را نوشتم آن قدر راحت و روان این کار را انجام دادم که از اینکه این قدر نثرم پخته و روان شده، شگفت زده شدم. این اتفاق در حوزه فیلمسازی و مستندسازی نیز برایم افتاد. زمانی که نخستین فیلم خود را ساختم احساس کردم که خیلی راحت و روان آن را به سرانجام رساندم. روزهای سختی که چه در دوره ویراستاری و چه در دوره مستند سازی سپری کردم برایم بسیار مبارک و خوب بود و اتفاق های خوبی را برای آینده ام رقم زد.

کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ گفت: امیدوارم در حوزه کتاب هم یک آشتی خوبی بین نویسنده ها و سینماگران اتفاق بیافتد و اقتباس های بیشتری از آثار ادبی صورت گیرد. در این بین نویسنده ها مقداری کوتاه بیایند و کمتر سخت بگیرند و فیلم سازان هم آن قدر نخواهند که خود مولف باشند و فیلمنامه بنویسند. تا هرچه بیشتر شاهد اقتباس آثار از کتاب ها با کمک سینماگران باشیم.

در ادامه این مراسم سیروس الوند برای اهدای لوح تقدیر به شمس لنگرودی روی صحنه آمد و قبل از اهدا گفت: ژاپن رفته ها می دانند ژاپنی ها در اتوبوس و تراموا کتاب می خوانند. تصور می کنم میان مردم ژاپن دانستن و آگاهی یک ارزش است و اگر این در کشور ما حل شود، رسانه ها نیز به کتابخوانی می پردازند.

شمس لنگرودی نیز با صحبت هایی طنز در ادامه عنوان کرد: یکی از دوستان کارگردانم زنگ زد و گفت نمایشگاه نقاشی برگزار کردم و اوضاع خوب نیست. گفتم ببین چقدر اوضاع شعر بد است که من به سینما آمدم!

کتابخوانی باید از مدرسه ها شروع شود

پدرام اکبری نیز لوح بعدی را به مرجان شیرمحمدی تقدیم کرد و او در صحبت هایی عنوان کرد:کتابخوانی باید از مدرسه ها شروع شود و از آموزش و پرورش می خواهم یک زنگ کتابخوانی برای بچه ها بگذارد. این بهترین زمان عمر بچه هاست که در دنیای تخیل غوطه ور شوند. بچه ها در این شرایط می توانند کتابخوان باشند اما این بزرگترها هستند که شخصیت آنها را شکل می دهند. فرهنگ کتابخوانی باید از مدارس ابتدایی شروع شود.

در ادامه برنامه کیوان کثیریان لوح بعدی را به اندیشه فولادوند تقدیم کرد و گفت: در زمینه کتاب نیازمند کمک حوزه های مدیریتی و کلان کشور هستیم. شرایط کنونی و اقتصادی جامعه بسیار بد است و به گونه ای نیست که سبد کتاب در خانوار جایگاه ویژه ای داشته باشد. امیدوارم مدیرانی از این دست، قیمت کالاها و محصولات فرهنگی را کاهش دهند.

رؤیا تیموریان نیز لوح بعدی را به لیلا اوتادی تقدیم کرد و او نیز بیان کرد: با دوستم در دوران راهنمایی قرار می گذاشتیم رمان بخوانیم و هر هفته درباره آن صحبت می کردیم اما الان جای آن را ثروت خواهی گرفته است.

رؤیا تیموریان نیز تأکید کرد: به غیر از دبستان این مسأله مربوط به والدین و خودمان می شود و پس از آن همه چیز از لحاظ مدیریتی به دولت باز می گردد.

امیرحاج رضایی(فعال ورزشی و فوتبالی) نیز برای اهدای لوح بعدی به اشکان خطیبی روی صحنه آمد و گفت: با سینمای شما آموختم، دردمند شدم و شاگردی کردم. سالهاست به سینما علاقه مندم. می خواستم تحصیلاتم را ادامه دهم اما از ادامه آن باز ماندم و به صورت غریزی خواندن را ادامه دادم. هتریک من در زندگی کتاب، سینما و فوتبال بود. خلأهای زندگی را با فوتبال پر می کنم.

وی افزود: متأسفم که آمار مطالعه پایین است و شخصا چشم انتظاری از حوزه خودم ندارم چون بعد از این همه سال خدمت ۶۰۳ هزارتومان عیدی دریافت کردم.

حاج رضایی در رابطه با درگذشت ایرج کریمی منتقد یادآور شد: ما به تکثیر این افراد نیازمندیم. فوتبال زندگی من است چون معلم بزرگی برایم بوده و به کمک فوتبال درد از دست دادن همسرم را تحمل کردم. فوتبال کرامت انسانی را به من آموخت.

اشکان خطیبی نیز بعد از دریافت لوح گفت: کیندل، کتاب اینترنتی و گوگل ریدر در همه گوشی های تلفن همراه بچه ها نصب است. این می تواند در سبد کتاب باشد. زندگی الان اجازه داشتن کتاب های قطور را نمی دهد. لزومی ندارد این کتاب ها به فروش گذاشته شود تا عواید آن خرج امور خیریه شود بلکه می توانند این کتاب را برای دانشجویان خریداری کنند. باید در این رابطه دیدگاهمان را تغییر دهیم.

سیروس الوند برای دومین بار روی صحنه آمد و لوح را به بهروز افخمی تقدیم کرد و بهروز افخمی نیز گفت: به عنوان خدمتگزار ادبیات و عاشق کلمات اینجا هستم. نشر ساقی اولین ناشر مجموعه مقالاتم است. از بچگی گرفتار کلمات بودم و مادربزرگم قصه می گفت تا اینکه به کلمات خوب رسیدیم.

انتهای‌پیام/

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%85/feed/ 0
قصد توهین نداشتم؛عذرخواهی می‌کنم https://varzeshsanj.ir/%d9%82%d8%b5%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%85%d8%9b%d8%b9%d8%b0%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d9%85/ https://varzeshsanj.ir/%d9%82%d8%b5%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%85%d8%9b%d8%b9%d8%b0%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d9%85/#comments Thu, 29 Mar 2018 15:50:02 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=51

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای پاسخ به سوالات دو تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت که حضور وی در مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیشتر استقبال کنندگان از ظریف در بدو ورودش نمایندگان اصلاح‌طلب بودند.

ظریف همراه با معاون پارلمانی خود حسن قشقاوی وارد مجلس شد.

همزمان با ورود وزیر امور خارجه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در نطق میان د‌ستورش صحبت‌های خود را درباره تحریم و محدودیت ویزا توسط دولت آمریکا علیه ایران ایراد کرد.

قبل از صحبت‌های وزیر امور خارجه نطق میان‌دستور نمایندگان تحت تأثیر ورود ظریف به مجلس قرار گرفت و توجهات نمایندگان به سمت وزیر امور خارجه رفت.

در صحن علنی مجلس نماهنگی از صحبت‌های مقام معظم رهبری  در جمع مسئولان وزارت خارجه و رئیس جمهور برای هماهنگی بیشتر این وزارتخانه با سیاستهای اقتصاد مقاومتی پخش شد.

ظریف در بخشی از سخنان خود ضمن توهین به نمایندگان مجلس گفت: من اجازه سوال از معاونین خود را به نمایندگان مجلس نمی‌دهم.

این سخن ظریف با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و جمعی از آنها در واکنش خطاب به وی تأکید کردند که شأن مجلس پایین بیاید.

عبدالله سامری نماینده خرمشهر و جواد کریمی قدوسی از نمایندگان معترض به سخنان وزیر امور خارجه بودند. عبدالله سامری گفت: مگر توهین به نمایندگان چگونه است؟

علی مطهری که ریاست مجلس را به‌عهده داشت، خطاب به وزیر امور خارجه گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه در صحن علنی شاید تحقیر مجلس و نمایندگان تلقی شود بنابراین کلماتی نباید گفته شود که از اقتدار مجلس بکاهد.

وزیر خارجه با دادن نامه‌ای به ریاست مجلس از نمایندگان عذرخواهی کرد و گفت: اگر به عرایض بنده توجه کنید، متوجه می‌شوید که من قصد توهین به نمایندگان را نداشتم.

علی مطهری درباره سوال نمایندگان از وزرا تصریح کرد: نمایندگان آزادند، در مورد همه مسائل کشور سوال کنند اما نباید طوری بپرسند که تلقی داشتن نیات سیاسی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای پاسخ به سوالات دو تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت که حضور وی در مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیشتر استقبال کنندگان از ظریف در بدو ورودش نمایندگان اصلاح‌طلب بودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای پاسخ به سوالات دو تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت که حضور وی در مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیشتر استقبال کنندگان از ظریف در بدو ورودش نمایندگان اصلاح‌طلب بودند.

ظریف همراه با معاون پارلمانی خود حسن قشقاوی وارد مجلس شد.

همزمان با ورود وزیر امور خارجه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در نطق میان د‌ستورش صحبت‌های خود را درباره تحریم و محدودیت ویزا توسط دولت آمریکا علیه ایران ایراد کرد.

قبل از صحبت‌های وزیر امور خارجه نطق میان‌دستور نمایندگان تحت تأثیر ورود ظریف به مجلس قرار گرفت و توجهات نمایندگان به سمت وزیر امور خارجه رفت.

در صحن علنی مجلس نماهنگی از صحبت‌های مقام معظم رهبری  در جمع مسئولان وزارت خارجه و رئیس جمهور برای هماهنگی بیشتر این وزارتخانه با سیاستهای اقتصاد مقاومتی پخش شد.

ظریف در بخشی از سخنان خود ضمن توهین به نمایندگان مجلس گفت: من اجازه سوال از معاونین خود را به نمایندگان مجلس نمی‌دهم.

این سخن ظریف با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و جمعی از آنها در واکنش خطاب به وی تأکید کردند که شأن مجلس پایین بیاید.

عبدالله سامری نماینده خرمشهر و جواد کریمی قدوسی از نمایندگان معترض به سخنان وزیر امور خارجه بودند. عبدالله سامری گفت: مگر توهین به نمایندگان چگونه است؟

علی مطهری که ریاست مجلس را به‌عهده داشت، خطاب به وزیر امور خارجه گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه در صحن علنی شاید تحقیر مجلس و نمایندگان تلقی شود بنابراین کلماتی نباید گفته شود که از اقتدار مجلس بکاهد.

وزیر خارجه با دادن نامه‌ای به ریاست مجلس از نمایندگان عذرخواهی کرد و گفت: اگر به عرایض بنده توجه کنید، متوجه می‌شوید که من قصد توهین به نمایندگان را نداشتم.

علی مطهری درباره سوال نمایندگان از وزرا تصریح کرد: نمایندگان آزادند، در مورد همه مسائل کشور سوال کنند اما نباید طوری بپرسند که تلقی داشتن نیات سیاسی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای پاسخ به سوالات دو تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت که حضور وی در مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیشتر استقبال کنندگان از ظریف در بدو ورودش نمایندگان اصلاح‌طلب بودند.

ظریف همراه با معاون پارلمانی خود حسن قشقاوی وارد مجلس شد.

همزمان با ورود وزیر امور خارجه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در نطق میان د‌ستورش صحبت‌های خود را درباره تحریم و محدودیت ویزا توسط دولت آمریکا علیه ایران ایراد کرد.

قبل از صحبت‌های وزیر امور خارجه نطق میان‌دستور نمایندگان تحت تأثیر ورود ظریف به مجلس قرار گرفت و توجهات نمایندگان به سمت وزیر امور خارجه رفت.

در صحن علنی مجلس نماهنگی از صحبت‌های مقام معظم رهبری  در جمع مسئولان وزارت خارجه و رئیس جمهور برای هماهنگی بیشتر این وزارتخانه با سیاستهای اقتصاد مقاومتی پخش شد.

ظریف در بخشی از سخنان خود ضمن توهین به نمایندگان مجلس گفت: من اجازه سوال از معاونین خود را به نمایندگان مجلس نمی‌دهم.

این سخن ظریف با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و جمعی از آنها در واکنش خطاب به وی تأکید کردند که شأن مجلس پایین بیاید.

عبدالله سامری نماینده خرمشهر و جواد کریمی قدوسی از نمایندگان معترض به سخنان وزیر امور خارجه بودند. عبدالله سامری گفت: مگر توهین به نمایندگان چگونه است؟

علی مطهری که ریاست مجلس را به‌عهده داشت، خطاب به وزیر امور خارجه گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه در صحن علنی شاید تحقیر مجلس و نمایندگان تلقی شود بنابراین کلماتی نباید گفته شود که از اقتدار مجلس بکاهد.

وزیر خارجه با دادن نامه‌ای به ریاست مجلس از نمایندگان عذرخواهی کرد و گفت: اگر به عرایض بنده توجه کنید، متوجه می‌شوید که من قصد توهین به نمایندگان را نداشتم.

علی مطهری درباره سوال نمایندگان از وزرا تصریح کرد: نمایندگان آزادند، در مورد همه مسائل کشور سوال کنند اما نباید طوری بپرسند که تلقی داشتن نیات سیاسی شود.

انتهای پیام/

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d9%82%d8%b5%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%85%d8%9b%d8%b9%d8%b0%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d9%85/feed/ 3
مشهد|لحظه دیدار یار نزدیک است؛ زائران و مجاوران آماده استماع سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری https://varzeshsanj.ir/%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af%d9%84%d8%ad%d8%b8%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9b-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88/ https://varzeshsanj.ir/%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af%d9%84%d8%ad%d8%b8%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9b-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88/#respond Thu, 29 Mar 2018 15:48:06 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=48 زائران و مجاوران حریم رضوی مطابق معمول سال‌های گذشته استقبالی بی نظیر و باشکوه از این سخنرانی نوروزی داشته‌اند و می‌توان گفت مشهدمقدس از حدود ۱۰ روز قبل در تدارک این سخنرانی باشکوه است و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین گروه‌های مختلف مردمی به انحای مختلف خود را مهیای حضور و استماع سخنانی می‌کنند که نقشه راه یکساله آنها را تعیین می‌کند.

امروز نیز از ساعت ۱۵ مقام معظم رهبری در حرم منور رضوی در جمع پرشور مردم سخنرانی خواهد کرد و در حال حاضر تمامی صحن و سراهای حرم منور رضوی مملو از حضور زائران است.

مردم برای دیدار یار و سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در سالی که به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است لحظه شماری می‌کنند.

انتهای پیام/ش

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af%d9%84%d8%ad%d8%b8%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9b-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88/feed/ 0
دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه های ما شده است https://varzeshsanj.ir/%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7/ https://varzeshsanj.ir/%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7/#respond Thu, 29 Mar 2018 15:45:58 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=45 قم – یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی روی خانواده ها تاثیر می گذارد گفت: این فضا باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام‌ حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون، اظهار داشت: هدف سپاه پاسداران از ابتدا این بود که دارای معنویت خاصی باشد و با دیگر گروه‌ها فرق کند و به خاطر معنویتی که دارد حافظ نظام باشد.

وی گفت: سپاه پاسداران علاوه بر این‌که مسلح است از سلاح قوی دین نیز برخوردار است و نمی‌توان این معنویت را که سپاه دارد از آن گرفت.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر این که اساس و ذات سپاه ایمان، اخلاق و معنویت است، تصریح کرد: سپاهی حافظ نظام است که مؤمن به نظام باشد چه از نظر عقیده و چه از نظر عمل.

دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه‌های ما شده است

وی در ادامه به فضای مجازی پرداخت و ابراز داشت: دشمن از طریق این فضا وارد خانه‌های ما شده است لذا باید برای آن تدبیری اندیشید و گرچه ما مخالف فضای مجازی و بسته شدن آن و دیوار کشیدن به دور کشور نیستیم اما نباید اجازه دهیم هر میکروبی وارد خانواده‌های ما شود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: هرساله تعداد بسیاری از هموطنان در این مسافرت‌ها جان خود را از دست می‌دهند یا مجروح از کار افتاده می‌شوند که باید برای این موضوع هم چاره‌ای شود این درحالی است که نه خودروهای ما استاندارد هستند، نه رانندگان مقید به قوانین‌ هستند و نه جاده‌ها ظرفیت این همه خودرو را دارند.

تأکید بر تقویت ارتباط سپاه با روحانیت

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نیز در این دیدار، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سه مأموریت به روحانیت سپاه واگذار کرده است که عبارت‌ است از ارتقای معنویت، بصیرت دینی و روحیه جهادی انقلابی.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار روحانی رسمی در سپاه وجود دارد، افزود: مراجع تقلید سرچشمه روحانیت هستند و سپاه برای این که ماندگار باشد باید ارتباطش با روحانیت تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، گفت: ما اعزامی‌های حوزه در نهاد سنگر نشین انقلاب هستیم که شما مراجع باید ما را تغذیه کنید تا ماندگار باشیم.

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7/feed/ 0
حقوق مدیران فعلی دانشگاه آزاد/موضوع اساتید دو شغله را سیاسی کردند https://varzeshsanj.ir/%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b3/ https://varzeshsanj.ir/%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b3/#respond Thu, 29 Mar 2018 15:43:54 +0000 https://varzeshsanj.ir/?p=42

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری امروز خاطر نشان کرد: روز گذشته بودجه سال ۹۷ دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنا دانشگاه تصویب شد و ۵ درصد وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم افزایش شهریه نداریم، افزود: ۲ هزار میلیارد ریال از شهریه این دانشگاه به جذب هیات علمی جوان اختصاص داده  شد.

ولایتی افزود: فیش های حقوقی که از مسئولین قبلی دانشگاه آزاد اعلام شد واقعیتی بود که دیگر اینگونه نیست. اکنون حقوق ها براساس‌مصوبات دولت است و میزان حقوق ها بسیار کم است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: ۱۰.۵ درصد بودجه سال آینده دانشگاه آزاد به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای جذب عضو هیأت علمی جوان در این دانشگاه افزود: کشور فارغ‌التحصیلان جوان زیادی دارد که دانشگاه آزاد برنامه دارد از این افراد استفاده کند.

ولایتی اظهار داشت: میزان بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که بودجه فعالیت‌های ورزشی نیز بر این اساس افزایش خواهد یافت.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار نخبه جذب دانشگاه آزاد شده‌اند که از این تعداد ۶۰ درصد آنها از بدنه دانشگاه آزاد و ۴۰ درصد مربوط به دانشگاه‌های دولتی بوده است.

وی گفت: فعال‌ کردن برخی از باغ‌های این دانشگاه‌ که در شهرستان‌های مختلف وجود دارد و وقف شده‌اند نیز از برنامه‌های این دانشگاه برای سال آینده است.

حجم قراردادهای دانشگاه آزاد با دستگاههای اجرایی

ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد قراردادهای مختلفی با مؤسسات و دستگاه‌های مختلف از جمله مؤسسه استاندارد دارد، تأکید کرد: تاکنون این دانشگاه ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد با دستگاه‌ها و مؤسسات مختلف با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان منعقد کرده است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد آزمایشگاه‌های پیشرفته بسیاری دارد که ۳۰۰ آزمایشگاه آن در مناطق مرزی وجود دارد؛ بنابراین این آزمایشگاه‌ها می‌توانند محلی برای کنترل کیفی محصولات صادراتی و وارداتی باشد.

به گفته وی، در این راستا با مؤسسه استاندارد تفاهمنامه‌ای منعقد شده است.

رقم بودجه دانشگاه آزاد برای سال آینده

ولایتی تأکید کرد: بودجه دانشگاه آزاد برای سال ۹۷، ۷۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال است که از درآمدهای این دانشگاه تأمین می‌شود و در سال آینده وابستگی بودجه به شهریه حدود پنج درصد کاهش یافته است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: از این میزان ۶۶ هزار و ۴۶۵‌ میلیارد ریال مربوط به هزینه‌های پرسنلی و بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال هزینه‌های سرمایه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد که در دوره مدیریت قبلی رئیس یک واحد به دلیل قبول نکردن ساختن یک ساختمان تغییر کرده است.

ولایتی ادامه داد: در دوره قبل از سوی مدیریت دانشگاه به رئیس یک واحد تکلیف شده بود که ساختمانی را بسازد که آن مدیر قبول نکرد و بنابراین وی تغییر کرد و فرد جدیدی برای این واحد انتخاب شد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد عنوان کرد: رئیس جدید واحد پذیرفت که ساختمانی را احداث کند که این ساختمان حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته و همچنان نیز بخشی از آن بلااستفاده است.

وی افزود: این موضوع در مدیریت جدید پیگیری شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

میزان حقوق مدیران فعلی دانشگاه آزاد

ولایتی در خصوص حقوق مدیران فعلی دانشگاه آزاد گفت: میزان حقوق مدیران بر اساس مصوبات دولت است و هر چه دولت تعیین کرده باشد، آن میزان رعایت می‌شود، اما اکنون میزان حقوق مدیران بسیار کمتر است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد درباره شایعاتی مبنی بر استعفای فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد افزود: برخی‌ها نمی‌خواهند پیشرفت دانشگاه آزاد را ببینند؛ بنابراین این نوع شایعات را مطرح می‌کنند.

وی گفت: افرادی که اکنون در رده‌های مدیریتی این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، افرادی باسابقه در بخش‌های مختلف جامعه از جمله آموزش عالی به شمار می‌روند؛ به طور مثال دکتر رهبر در رزومه کاری خود، ریاست سازمان برنامه و ریاست دانشگاه تهران را داشته است.

ولایتی تأکید کرد: همچنین دیگر مدیران این دانشگاه نیز سِمَت‌های مدیریتی در دانشگاه‌های بزرگ کشور داشته‌اند.

در حال مبارزه با ولنگاری مالی هستیم

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون در دانشگاه آزاد به دنبال مبارزه با ولنگاری مالی، ریخت و پاش‌ها و ساخت و سازهای بی‌اثر هستیم، برخی آرزو دارند مدیریت این دانشگاه که راه دیگری را دنبال می‌کند، موفق نشود.

وی ادامه داد: برخی از ساخت و سازهایی که در مدیریت قبلی این دانشگاه انجام شده، همچنان بدون کاربرد است.

ولایتی گفت: از ۳۱ استان کشور، مدیران ۲۱ استان این دانشگاه تغییر کردند که همه این افراد از نظر علمی و اخلاقی بسیار قابل قبول هستند.

توضیح درباره اساتید دو شغله 

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد در خصوص اساتید دوشغله نیز گفت: فردی که در دانشگاه تهران کار می‌کند و تمام‌وقت به شمار می‌رود، باید تمام فعالیت خود را معطوف به این دانشگاه کند، چرا که باید در طول ماه ۱۶۰ ساعت در دانشگاه فعالیت کند، بنابراین دیگر نمی‌تواند در مکان دیگری مشغول به فعالیت شود.

وی افزود: استادی که به صورت تمام‌وقت کار می‌کند، حقوق تمام‌وقت نیز از دانشگاه دریافت می‌کند، بنابراین این افراد نمی‌توانند در مکان دیگری مشغول به فعالیت شوند و آموزش عالی کشور نیز این موضوع را تائید می‌کند.

ولایتی ادامه داد: برخی‌ها این موضوع را سیاسی کردند و آنها باید حساب و کتاب دریافت‌هایی که طی سال‌های قبل داشته‌اند را پَس دهند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: وقتی استادی تمام‌وقت است، نمی‌تواند دیگر در دانشگاه دیگری فعالیت کند، اما برخی‌ها به دلیل روابط غیراداری که داشتند، هفته‌ای یک یا دو روز در دانشگاه آزاد نیز درس می‌دادند.

وی در خصوص بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد افزود: این بودجه برای سال ۹۷ رشد داشته و با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی نیز در معاونت فرهنگی دانشگاه تعریف می‌شود، بنابراین در سال آینده به برنامه‌های فرهنگی و ارزشی و اسلامی در این دانشگاه توجه بیشتری خواهد شد.

ولایتی تأکید کرد: علت حضور ما در دانشگاه آزاد این است که به وظیفه ملی، دینی و انقلابی خود عمل کنیم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد رویکردی اسلامی و انقلابی خواهد داشت؛ همان‌گونه که طی یک سال گذشته نیز این رویکرد دنبال شده است.

]]>
https://varzeshsanj.ir/%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b3/feed/ 0